Periode 2021

Terug naar menu zomer 2021

rudy

Verslagen gedurende juli/augustus 2021(z2021-03)

2021periode zomer02 2021periode zomer04 2021periode zomer02

Zomer 2021, t/m eind juli 2021.

Maandag, 25 juli 2021. Gisteren zijn we op bezoek geweest in Lunteren, Landgoed De Scheleberg. Daar was de zoon van Trudy met  zijn kinderen met vakantie. Ze zaten daar in een prachtig luxe vakantiehuis. Het was weer even geleden dat we ze hadden gezien. Er was daar een mooi zwembad en de kinderen genoten daar van de prachtige omgeving en het mooie zwembad. Het was te zien dat ze door een paar zwemlessen goed watervrees vrij waren. Ze rollebolde flink in het water. Al die tijd dat wij daar zaten kwamen ze bijna niet uit het water. Het was ook prachtig weer en de temperatuur was heerlijk. Het was leuk om die “guppen”daar in het water te zien spartelen.

Na afloop zijn we met zijn allen pannekoeken wezen eten in Ede. Ze waren heerlijk!!! Op advies van Allard kozen Trudy en ik voor een verschillende hartige pannekoek. Door allebei een helft uit te wisselen hadden wij de kans om verschillende pannekoeken te keuren. De kinderen kozen echter voor een zoete versie.Ze waren niet alleen lekker, maar zagen er ook heel goed uit. Na het eten hebben we nog koffie bij Allard gedronken, waarna we weer huiswaarts reden. Het was een fijne dag geworden.

Vrijdag 29 juli 2021. Vandaag stond weer het fietsen met mijn fietsgroep op de planning. Ondanks dat ik vroeg was opgestaan om Sjaak uit te laten, bleek de tijd erg krap. De Olympische Spelen zijn aan de gang en er waren een paar interessante wedstrijden op de TV uit de afgelopen nacht op het programma. Het is een heel vreemde Spelen dit jaar. Vorig jaar waren ze al doorgeschoven naar dit jaar. Maar door de oplaaiende besmettingen door de Delta-variant in Japen mocht er gaan publiek bij zijn. Heel jammer voor de sfeer. De Nederlanders doen het erg goed en hebben al een groot aantal medailles behaald. Ik had was al snel door de douche en ontbijt heen, maar de TV bracht wat vertraging. Daarom moest ik flink door fietsen om nog op tijd bij Excelcior te arriveren. Maar het lukte gelukkig.

De temperatuur was goed, doch er dreigde een aantal buien vandaag te vallen. Daarom moesten we voor vanmiddag weer terug zijn.

De rit ging vandaag naar Willige Langerak, het Museum De Wielewaal.

Ik was er nog nooit geest, maar mijn vrouw Trudy had daar enige jaren geleden een poppenhuis cursus gevolg. De berichten die ik er over kreeg waren toen al leuk.

De groep was dit keer groot en we gingen van start in 2 groepen zoals het bijna gewoon was geworden tijdens Corona.  De rit was bekend en toch telkens weer leuk en mooi. Het museum De Wielewaal ligt in een prachtig gebied aan de rivier de Lek, een paar kilometer stroom opwaarts van Schoonhoven. Bij Schoonhoven aangekomen hielden we oostwaarts de Lek aan en na een rustige rit kwamen we op onze bestemming aan. Het bleek een leuke locatie te zijn (zie de foto-galerij hier onder). Er is daar veel te zien, al zijn we niet in het aparte Museumgedeelte geweest in verband met de tijd. De koffie was heerlijk en het gebak lekker, maar wel prijzig.  Het was voor mij een heel leuke kennismaking.

Na de koffie gingen we een stuk stroomafwaards over de Lekdijk, waarna we binnendoor door de polders richting Stolwijk reden. Een erg mooi stuk om te fietsen.

Tegen 13.00 uur was ik weer thuis na een leuke rit. Joke bedankt voor het organiseren van de tocht!

2021periode zomer04 2021periode zomer01

Landgoed De Scheleberg, Lunteren

Museum in Willige Langerak

Dinsdag, 3 augustus 2021. Vandaag heb ik mijn camper in de verhuur gegeven aan Marco tot 17 augustus. Marco had nog geen ervaring met campers, wel met kamperen met tent en caravan. We hadden voor de overdracht afgesproken op Klein Amerika. Door de Corona hadden we nog niet eerder kennis kunnen maken. Marco had wel ervaring met grotere bussen/transportwagens.  De familie kwam met 4 personen waaronder 2 flinke dochters. De uitleg duurde wat langer dan anders.

Ik kreeg vandaag opnieuw problemen met de werking van de TV. Maar na het heractiveren van het smartkaartje van Canaldigitaal werkte alles na enige tijd weer. Als je blijkbaar een wat langere tijd geen gebruik maakt van de TV moet je weer opnieuw heractiveren. Ik heb toen alles weer werkte, de TV aan laten staan zodat ik aan de huurders kon laten zien dat alles werkte.

Gisteren ben ik nog naar mijn stalling geweest daar de gasbrander van de koelkast niet werkte. Deze heeft de brander moeten vervangen en alles werkt gelukkig nu weer. Nu maar hopen dat ze een fijne vakantie hebben.

Daar de camper alleen geschikt is voor max 3 personen, slapen de dochters van Marco in hun eigen tent. Vanmiddag heb ik Goboony in kennis gesteld dat de verhuur is ingegaan. Tijdens de overdracht was het mooi weer met een goede temperatuur. Maar nu is het bewolkt en wordt het fris. Jammer.

Woensdag, 4 augustus 2021. Gisteravond hoorde ik van de huurders van mijn camper dat de koelkast het niet deed. Ze wilde, zoals ik had uitgelegd, de koelkast op gas draaien. Maar dat lukte niet. Ik had voor dat ze vertrokken het systeem nog getest of alles werkte. Het LED-tje van de koelkast op gas knipperde niet en bleef branden. Dat is altijd het teken dat de koelkast op gas het zou doen. Maar dat gebeurde nu niet. Ik heb ze via de telefoon geadviseerd wat ze moesten doen. Na alle controlepunten gepasseerd te zijn deed de koelkast het weer op gas. Blijkbaar waren ze te ongeduldig geweest en zat er nog lucht in de gasslangen. Maar, ze hadden ook de standen op 12V en 220V intussen geprobeerd en die deden het ook niet volgens de huurders en dat is vreemd. Ze stonden op een camping in Bijlen (Drente) en hadden 220V-kabel daar aangesloten en gecontroleerd of ze 220V spanning hadden en dat was zo.. Erg vreemd allemaal. Het leek me in eerste instantie dat ze verkeerde handelingen hadden gedaan, maar nu weet ik het niet meer.

Ik heb Verkade vanmiddag gebeld en die verzekerde mij dat hij niet in de buurt van het elektrische element was geweest een had ook het vermoeden dat de huurders wat verkeerd hadden gedaan.. Marco, onze huurder had intussen de koelkast vanmiddag weer op 220V gezet en waren daarop vertrokken naar het stadje. Hij beloofde mij aan het eind van de middag of avond te laten weten of de koelkast nu weer werkte op 220V. We zullen het zien.

Vanmiddag naar de physio geweest  en daar wat oefeningen gedaan. Volgende week gaan we daar verder.

Na het avondeten kreeg ik een appje van Marco dat de koelkast weer op 220V werkte zonder dat hij er iets aan gedaan had. Weer opnieuw raadsels.

Ik ga er voorlopig maar vanuit dat men daar toch iets verkeerd heeft gedaan, anders is het niet te verklaren. Maar gelukkig een zorg minder nu alles daar weer werkt. Dat was het voor vandaag.

Zondag, 8 augustus 2021. Vannacht heeft het veel geregend. Ik werd er zo nu en dan wakker van als er weer een bak water naar beneden kwam. Het blijft in onze omgeving erg nat, terwijl het rond de Middellandze Zee erg warm en droog is waardoor er daar vele bosbranden woeden. Vooral Turkije heeft erg heel veel last van. Maar in het Amerikaanse werelddeel is het al maanden een ramp door voortdurende temperaturen van boven de 40 graden.

Ook in gebieden waar het klimaat normaal niet boven de 25 graden uit komt. Ook oost Rusland woedeen al jaren grote veenbranden die men maar niet ander kontrole weet te krijgen. Hele gebieden met eenretig gebruik van maken, grrrr!!! grote van Nederland en België samen staan daar in de brand. Het gevolg is dat hele dorpen afbranden en er vele doden vallen. Maar hier blijft het relatief koud en nat. Maar het blijkt zeer groeizaam weer. Als ik zie hoe snel het gras en andere planten op dit moment grioeien is opmerkelijk. Elke weer is het mijn maaibeurt bij onze caravan in Stolwijk, moet ik flink aan de bak en heeft de maaimachine het moeilijk en mijn rug ook!! Ook op onze patio doen de plantenbakken het goed. Aan de straatkant hebben ze in de afgelopen week een stel tegels gelicht en daar de planten uit de oude bloembakken in gezet. Ik had gehoord dat daar een grote bloembak zou komen, maar het bleek slechts een gat in de grond te zijn waar de katten uit de buurt  gretig gebruik van maken. Grrr!! Maar alles bij elkaar het ziet er nu gelukkig goed groen uit.

Gisteren zijn we met Allard en Marian wezen eten bij restaurant LoeLoes, hier om de hoek op de Lange Tiendeweg. Het was weer heerlijk. Op de een of andere manier hangt daar een heel gezellige sfeer met prachtige schilderingen en oude foto’s  op en aan de muren. Bovendien laat men op de achtergrond leuke oude muziek horen, Dat sfeertje voel je goed  Daarom komen we daar ook vaker eten.

Dinsdag, 10 augustus 2021. Vandaag weer wezen fietsen. De zon scheen wel, doch er waren hier en daar donkere wolken aan de hemel. Een bui was dan ook vanmorgen niet uit te sluiten. We vertrokken van het oude stadhuis op de Markt om precies 09.30 uur. De fietsers die tijdens Corona voor een andere vertrekplek bij het Huis van de Stad hadden gekozen blijven daar voortaan vertrekken. Wij zijn naar de oude vertrekplek bij het Oude stadhuis gebleven. De oude groep is dus feitelijk op gesplitst. Jammer!

Zo waar, na jaren, een nieuwe afvalbak op camperplaats Klein Amerika in Gouda!

Maar wel een die erg, erg  klein is voor de vele campers die in de zomer op deze camperplaats staan…..

Vandaag, op 3 augustus 2021,  is de overdracht van mijn Adriatik camper aan de nieuwe huurder.

Het was erg druk op

Camperplaats Klein Amerika.

Mijn camper met de fietsendrager staat in het midden op de foto.

(Klik op de foto’s of de onderstreepte namen voor informatie)